Vacsora

Paradicsomos kacsahús krém

Hozzávalók:       83 Kcal/ 100 g
– 100 g bőr nélküli sült kacsa comb
– 170 g paradicsom
– 50 g lilahagyma
– Friss rozmaring
– Só

Elkészítés:
A kacsa húst, daraboljuk minél kisebbre, hogy könnyebben tudjuk pépesíteni. Tegyük turmixgépbe, adjuk hozzá a paradicsomot és a rozmaring levelet, majd turmixoljuk össze! Ízesítsük sóval, aki szeretné csipet borssal.

Avokádós melegszendvics

Hozzávalók (2 adag):                         336 Kcal/adag
– 140 g avokádó
– 50 g light sajt
– 70 g tojás
– 100 g ch csökkentett kenyér      

Elkészítés:
Tojást, lobogó forró vízben főzzük keményre (kb. 10 perc). Az avokádót, és a lereszelt sajtot, kevés sóval, borssal fűszerezve, villával alaposan törjük össze, majd reszeljük hozzá a megtisztított főtt tojást. Kenjük rá a kenyérre, majd sütőben 20 perc alatt sütjük készre.

Paradicsomos babsaláta, tonhallal és kesudióval

Hozzávalók:              341 Kcal
 – 100 g Bab (főtt vagy konzerv)
 – 100 g paradicsom
 – 30 g lilahagyma
 – 50 g lecsepegtetett tonhal
 – 10g kesudió
 – Ízlés szerint só és fehérbors

Elkészítés:
Ha friss babot használunk, 2-3 órás áztatás után főzzük készre. Ha konzervet, akkor csepegtessük le és öblítsük át hideg vízben. Vágjuk félbe a lilahagymát és szeleteljük fel. Paradicsomot vágjuk kockára. Tonhalat csepegtessük le. Kesudiót aprítsuk fel és keverjünk össze minden előkészített alapanyagot. Sózzuk, borsozzuk.

Fóliában sült, paprikás cukkíni krém

Hozzávalók:        29 kcal/ 100 g
1 db cukkini
1 db vöröshagyma
1 db tv paprika

Elkészítés:
Minden zöldséget külön-külön fóliába csomagoljuk. Csempészhetünk bele friss fűszereket is (én rozmaringot sütöttem hozzá). Tegyük be a sütőbe, vagy ha már itt a jó idő, gyújtsunk tüzet a kertben és dobjuk a parázs közé. Addig sütjük, még minden zöldség meg nem puhul, majd turmix gépben lepürésítjük kevés sóval, borssal. Teljes kiőrlésű vagy szénhidrát csökkentett pirítóssal, de akár friss zeller szárral és sárgarépával fogyaszthatjuk.

Felhő pizza

Hozzávalók:              230 Kcal 
Tésztához:
 – 1 tojás
 – Csipet só
 – Oregánó ízlés szerint
 – Pici sütőpor
Feltét:
 – 20 g Paradicsom sűrítmény
 – Bazsalikom
 – Só, bors
 – 30 g light sajt
 – 20 g apró kockára vágott fekete erdei sonka
 – 50 g koktél paradicsom

Elkészítés:
A tojást szét választjuk, majd a fehérjét kemény habbá verjük. Hozzá keverjük óvatos mozdulatokkal a csipet sót, oregánót és sütőport, legvégén a tojás sárgáját! Sütőpapíros tepsire öntjük és ellapogatjuk. 180 fokra előmelegített sütőben félkészre sütjük. Paradicsom sűrítményből, kevés vízzel, sóval, borssal, és bazsalikommal főzünk, egy paradicsomszószt. Sajtot le reszeljük, sonkát apró kockára, a paradicsomot félbe vagy negyedbe vágjuk.A legvégén, visszatesszük a sütőbe és készre sütjük.

Vegetáriánus cobb saláta

Hozzávalók:
– 1 tojás
– Fél avokádó
– Egy fél óriás paradicsom
– Egy fél óriás paprika
– Friss kerti saláták
– Kertben termett újhagyma
– Zsenge hüvelyes zöldborsó
– Petrezselyem zöld
– Friss zsálya és snidling
– Pár csepp citromlé
– Durvára vágott koriandermag
– Só ízlés szerint

Elkészítés:
Tegyük fel a tojást főzni. Addig vágjuk fel vastagabb metéltekre a különféle salátákat, majd egy keverőtálban keverjük össze a karikára vágott újhagymával, hüvelyes zöldborsóval, finomra vágott petrezselyem zölddel, zsályával és snidlinggel. csepegtessünk rá pár csepp citromlevet, majd szórjunk rá ízlés szerint sót!
A paradicsomot és paprikát vágjuk fel nagyobb kockára, majd az avokádót szeleteljük fel. A megfőtt tojást meghámozzuk és karikázzuk fel. Tegyük a tányérba a friss salátánkat, legvégén tegyük rá a paradicsomot, paprikát, tojást és avokádót. Szórjuk meg durvára vágott koriander maggal.