Tízórai és uzsonna

121011610_187270342844905_7402769046471640534_o

Brokkolis szendvics

Hozzávalók:       250 Kcal
 – 50g brokkoli
 – 2 db tojás
 – 20g Szafi-reform útifűmaghéj
 – Só, bors
 – 20g light sajt

Mártogatóshoz:
 – 30g natúr joghurt
 – Pici só
 – 1 gerezd fokhagyma

Elkészítés:
Brokkolit megmossuk, apró rózsákra szedjük. Sózzuk, borsozzuk, majd ráütjük a tojást és alaposan el keverjük az útifűmaghéjat.
Száraz serpenyőben egy lepényt sütünk belőle. Félbe vágjuk egyik felébe sajtot teszünk és rá tesszük a másik felét. Sütőben össze sütjük.
Joghurtot sóval és zúzott fokhagymával összekeverjük.

Metélőhagymás túrós lepény

Hozzávalók:     215 Kcal
 – 100g Krémes  – zsírszegény túró
 – 1 tojás
 – Metélőhagyma
 – Só
 – 15 g Szafi-Reform útifűmaghéj
 – 25 g joghurt
 – Fél lilahagyma

Elkészítés:
A tojást szét választjuk, a fehérjéből csipet sóval kemény habot verünk, majd hozzáadjuk a sárgáját, a kimért túrót, és az útifűmaghéjat.
Száraz serpenyőben korongokat sütünk belőle!
A joghurtot kimérjük, sóval és finomra vágott lilahagymával ízesítjük!

117140872_173153160923290_1150731229235023326_o

Erdei light smoothie

Hozzávalók:     59 kcal/100 ml
– 100 g fagyasztott erdei gyümölcsök
– 50 g natúr joghurt
– 50 ml 8-10%-os tejszín
– 1 dl 1,5%-os tej
– 10 g eritrit

Elkészítés:
Minden alapanyagot pontosan mérjünk ki, majd egy turmixgép segítségével turmixoljuk le. 

Kókuszzsíros szilvás keksz

Hozzávalók:      314 Kcal/ 100 g
 – 175 g liszt
 – 225 g cukormentes szilva lekvár
 – 49 g kókuszzsír
 – 100 g eritrit por
 – 1 tojás sárgája

Elkészítés:
Gyúrjuk össze az alapanyagokat, majd formázzunk 20 g-os korongokat nedves kézzel. 155 fokra előmelegített sütőben sütjük készre, sütőpapírozott tepsin. (Fontos a hőmérséklet betartása, mert magasabb hőmérsékleten édesítő szerünk elveszti édesítő erejét!)

82250678_2655951978058923_1515826508475645303_n

Banános-avokadós krémtúró

Hozzávalók:        91 Kcal/ 100 g
– 150 g zsírszegény túró
– 60 g natúr joghurt
– 100 g banán
– 50 g avokádó

Elkészítés:
Törjük alaposan össze a túrót, majd keverjük el a joghurttal. Adjuk hozzá az apró darabokra vágott banánt és avokádót. Nyomkodjuk szét, egy villa segítségével és teljes kiőrlésű keksszel, vagy magában fogyasztjuk.

Gomba salátás szendvics

Hozzávalók:         60 Kcal/100 g
– 50 g vöröshagyma
– 70 g csiperke gomba
– 40 g paradicsom sűrítmény
– Só, bors, bazsalikom

Elkészítés:
A hagymát vágjuk fel apró kockára, pirítsuk le száraz serpenyőben, majd adjuk hozzá a negyed szeletekre vágott gombázt. Sózzuk porsozzuk, és adjuk hozzá a paradicsom sűrítményt. Picit hozzá pirítjuk, legvégén folyamatos víz hozzáadásával, készre pároljuk. Teljes kiőrlésű, vagy szénhidrátcsökkentett kenyérrel, szendvicsnek fogyasztjuk.

Teljeskiőrlésű gofri

Hozzávalók:                  251 Kcal
 – 40 g teljes kiőrlésű liszt
 – 1 tojás
 – 50 ml tej (1,5%-os)
 – 30 g cukormentes szamóca lekvár

Elkészítés:
Keverjük össze, egy folyékony masszává a kimért alapanyagokat, majd forró gofri sütőben sütjük készre 2-3 perc alatt. A szamóca lekvárt kikeverjük és megkenjük a gofrit, vagy rácsurgatjuk.

Banános kender puding

Hozzávalók:             265 Kcal
– 2 dl tej 1,5%-os tej
– 100 g banán
– 10 g eritrit
– 30 g kendermag liszt

Elkészítés:
A banánt turmixoljuk össze a tejjel, majd öntsük egy lábasba, forraljuk fel az eritrittel elkeverve. Adjuk hozzá a kendermag lisztet, és forraljuk puding sűrűségűre. Várjuk meg még lehűl és fogyaszthatjuk is.

Cukormentes teasütemény

Hozzávalók:        339 Kcal/ 100 g
 – 250 g liszt
 – 125 g sütő margarin
 – 160 g eritrit por
 – 2 tojás sárgája 
 – Pici narancs vagy citrom héj

Elkészítés:
Gyúrjuk össze a kimért alapanyagokat, majd nyújtsuk ki és szúrjuk ki a kívánt formára. 155 fokra előmelegített sütőben (fontos a hőfok betartása, mert magasabb hőmérsékleten az eritrit elveszti édesítőerejét!) készre sütjük.
Garantálom, hogy hamar el fog fogyni!

Joghurtos édesburgonya saláta

Hozzávalók:             211 Kcal
 – 100 g édesburgonya
 – 50 g natúr joghurt
 – 1 kis gerezd fokhagyma
 – 1 db tojás
 – só, fehérbors

Elkészítés:
Tegyünk fel egy lábasban sós vizet forrni,majd főzzük meg benne a tojás. Tisztítsuk meg az édesburgonyát majd vágjuk fel vékony csíkokra. Keverjük össze a joghurtot sóval, borssal és apró kockára vágott fokhagymával. Hagyjuk állni egy fél órát! Pucoljuk meg a főtt tojást és fogyasszuk őket együtt.

Kalóriaszegény guacamole

Hozzávalók: 85 Kcal/ 100 g
 – 50 g avokádó
 – 35 g paradicsom
 – 30 g vöröshagyma
 – Só, bors, koriander
 – Kevés frissen facsart citromlé

Elkészítés:
Mérjük ki az alapanyagokat, majd vágjuk fel apró kockára a paradicsomot és a vöröshagymát, mind ezt keverjük az összetört krémes avokádónkhoz
Ízesítsük sóval, borssal, friss finomra vágott korianderrel és kevés frissen facsart citromlével.

Jeges meggy shake

Hozzávalók:     40 Kcal/ 100 ml
 – 200 g fagyasztott magozott meggy
 – 2 dl tej (1,5%-os)
 – 20 g eritrit
 – 50 g jég
 – Ízlés szerint friss menta

Elkészítés:
Turmixoljuk össze a kimért alapanyagokat, majd egy két kocka jéggel karöltve öntsük egy pohárba és élvezzük hűsítő hatását.