Hogyan válasszunk megfelelő diétát?

Miért is olyan fontos, hogy megfelelő diétát válasszunk? Rengeteg fajtát ismerünk. Szénhidrát szegény, kalória csökkentett, van fehérje szegény, minimális zsírtartalmú. Ezeknél legnagyobb figyelmet, az adott tápanyag nyomon követése igényli. Számolni kell mindent, minden nap. Ez hátrányt jelenthet sokak számára, viszont a kellő céltudat legyőzi ezt. Előnyei, hogy nyomon követhetőbb a diéta, hisz a számok soha sem hazudnak. Vannak, viszont olyan diéták amik rendszerezésre, mennyiségre és ételcsoportra specializálódnak. Ilyen például a 90 napos diéta. Őszintén szólva, nem vagyok híve ennek a fogyókúrázási módszernek, mert hiába osztod szét a napjaidat szénhidrát, zöldség, gyümölcs és hús napra, akkor is megvan egy adott energiamennyiség amit, ha meghaladunk, már szervezetünk nem használ fel és ezáltal, ugyan úgy hízhatunk, de fogyhatunk is! Nincs olyan, hogy tökéletes diéta! Mindenkinek más válik be. Mindenki másképpen tudja rászánni az idejét a diétára. Ezért fontos, hogy megtaláljuk a megfelelőt, amit leginkább be tudunk illeszteni a napi rutinjaink közé. Én a kalóriaszegény étrend mellet tettem le a voksomat. Első időkben, nem mondom tényleg nagyon nehéz volt. A két legjobb barátom a konyhában, egy kis konyhai mérleg és a telefonom voltak. Első sorban benéztem a hűtőbe, ki találtam mit szeretnék enni, majd kalória táblázat alapján ki kerestem, hogy mi az ami ténylegesen belefér. Hazudnék, ha azt mondanám sose kellet lemondanom egy-két ételről, de elfogadtam, hogy ez minden diéta velejárója. Az első héten nagyon nehéz mind ezt megállni, hisz átlagos mindennapjaidat lecseréled, átlagos diétás napokra, de ez egy pillanatra se rendítsen meg, mert szervezetünk hamar átszokik az új étrendre és innentől kezdődik az hogy ami eddig nyűg volt és “leterhelt”, az addigra már napi rutinná válik. Nagyon sok minden, fontos dolog van még a kitartáson kívűl ami elengedhetetlen!

Vegyük is sorra mindezt……

Ha megtaláljuk a megfelelő diétát, az még messze nem jelenti azt, hogy mi készen állunk az életmódváltásra! Nagyon sok olyan tényező kell, ami elengedhetetlen. Ilyen, talán az egyik legfontosabb például a támogatás! Hiába van meg a kellő céltudat, ha nincsenek olyan emberek az életünkben akik, biztatásukkal, támogatásukkal hozzá tudnak járulni ehhez az időszakhoz. Ilyenkor a legkisebb bátorítás is képes, nagy köveket gördíteni az életünkben. Olyan energiákat kaphatunk, amik képesek lesznek legyőzni az “elvonási tüneteinket”. Legnagyobb támogatást a családtól és a barátainktól, de leginkább saját magunktól meríthetjük. A következő olyan dolog, ami nélkül lehetetlen megvalósítani a féltve őrzött álmunkat, az céltudat. Mint már említettem, nagyon fontos, hogy tudjuk miért csináljuk! A diéta kiváltó oka mindenkinél más lehet, de mindig tudjunk a miértekre saját magunknak olyan választ adni, ami képes minden kétséget kútba ejteni és saját magunkat ezzel biztatva, ösztönözve a célba érni. Amint ez a két dolog biztosítva van az életedben, onnan már csak két dolog szükséges. A pontos tervezés és a diéta megkezdése. Először is pontosan meg kell tervezzük, hogyan fog kinézni a fogyókúránk. Miket fogunk enni, és mennyit. Milyen ételeket, ételcsoportokat vonunk meg magunktól, és mivel pótoljuk azokat. Mert ha nem is száz százalékában de tudjuk őket pótolni. Burgonya chipset, ha valaki nagy függője, pótolhatjuk sütőben zsiradék nélkül sült répaszeletekkel vagy szárított répával, esetleg szárított gyümölcsökkel is. És az utolsó lépés a diéta megkezdése. Itt értünk arra pontra, ha meg van mind a három tényező, elkezdhetjük az életmód váltást. Nem ígérem, hogy egyszerű lesz, de hidd el ha ez a három tényező megvan és van kellő akaratod hozzá akkor sikerülni fog!

5/5

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük