Reggeli

Angol reggeli diétásan

Hozzávalók:            360 Kcal
– 40 g vöröshagyma
– 250 g vörösbab
– 60 g paradicsom sűrítmény
– 1,5 dl víz
– 25 g sertés sonka
– A pirítóshoz 35 g teljes kiőrlésű kenyér
– Só, bors

Elkészítés:
Vágjuk finomra a vöröshagymát, és száraz serpenyőben kezdjük el lepirítani egy kevés víz hozzáadásával. Tegyük hozzá a lecsepegtetett konzerves, vagy frissen főtt vörös babot, majd keverjük bele a paradicsomsűrítményt és a vizet. Ízesítjük sóval, borssal és így főzzük készre a paradicsomos alapban. A sonkát egy teflon serpenyőben, zsiradékmentesen megpirítjuk, kivesszük és fedő alatt megsütjük a tojást. Kenyeret pirítóban, vagy sütőben ropogósra pirítjuk. Ha mindennel elkészültünk, ízlés szerint tálaljuk.

Kenyér nélküli bundáskenyér

Hozzávalók:                 228 Kcal
– 3 db Tojás
– 30 g Útifűmaghéj őrlemény
– 5 g Fokhagyma
– Ízlés szerint só

Elkészítés:
Tojást, sót és a reszelt fokhagymát felverjük, hozzámérjük az útifűmaghéj őrleményt. Ezt követően száraz serpenyőben készre sütjük, tetszés szerinti formára.

Zöldfűszeres gombakrém

Hozzávalók:       58 Kcal/ 100 g
– 100 g csiperke gomba
– 50 g 12%-os tejföl
– 30 g vöröshagyma
– ízlés szerint zöldfűszer
– Só, bors

Elkészítés:
A hagymát vágjuk fel apró kockára, majd száraz serpenyőben pirítsuk le a feldarabolt gombával. Öntsünk hozzá egy kevés vizet, pároljuk készre. Tegyük egy turmixgépbe, adjuk hozzá a tejfölt, sót, borsot, és a zöldfűszereket (Én kakukkfüvet használtam hozzá). Turmixoljuk készre, majd teljes kiőrlésű pirítóssal és friss zöldségekkel .fogyasszuk.

Tökéletes őszibarack joghurt

Hozzávalók:              221 Kcal

 – 220 g natúr joghurt
 – 10 g eritrit                                                – 60 g őszibarack
 – 20 g zabpehely

Elkészítés:

Egy habverő segítségével, alaposan keverjük csomómentesre a joghurtot az édesítőszerrel. Ilyenkor, ha szeretnénk ízesíthetjük magát a joghurtot akár fahéjjal, szegfűszeggel, de akár ánizzsal is. Mérjük ki a zabpelyhet, és karikázzuk, vagy kockázzuk fel az őszibarackot. Rétegezve tegyük egy tálba, vagy pohárba és már is jobba indul a reggelünk.

Zöldfűszeres gombakrém

Hozzávalók:       58 Kcal/ 100 g
– 100 g csiperke gomba
– 50 g 12%-os tejföl
– 30 g vöröshagyma
– ízlés szerint zöldfűszer
– Só, bors

Elkészítés:
A hagymát vágjuk fel apró kockára, majd száraz serpenyőben pirítsuk le a feldarabolt gombával. Öntsünk hozzá egy kevés vizet, pároljuk készre. Tegyük egy turmixgépbe, adjuk hozzá a tejfölt, sót, borsot, és a zöldfűszereket (Én kakukkfüvet használtam hozzá). Turmixoljuk készre, majd teljes kiőrlésű pirítóssal és friss zöldségekkel .fogyasszuk.

Tökéletes őszibarack joghurt

Hozzávalók:              221 Kcal

 – 220 g natúr joghurt
 – 10 g eritrit                                                – 60 g őszibarack
 – 20 g zabpehely

Elkészítés:

Egy habverő segítségével, alaposan keverjük csomómentesre a joghurtot az édesítőszerrel. Ilyenkor, ha szeretnénk ízesíthetjük magát a joghurtot akár fahéjjal, szegfűszeggel, de akár ánizzsal is. Mérjük ki a zabpelyhet, és karikázzuk, vagy kockázzuk fel az őszibarackot. Rétegezve tegyük egy tálba, vagy pohárba és már is jobba indul a reggelünk.

Ánizsos almás rántotta

Hozzávalók:                135 Kcal 
 – 1 db tojás
 – 10 ml tej
 – 10 g méz
 – 50 g alma
 – Ánizs, csipet só

Elkészítés:
Az almát szeleteljük fel, és pirítsuk le száraz serpenyőben, kevés ánizzsal, fahéjjal és egy csipet sóval.
A tojáshoz adjuk hozzá a tejet és a mézet, majd verjük fel. Öntsük rá az almára, süssük készre.

Házi kesudiós almás granola

Hozzávalók:      270 Kcal/ 100 g
 – 100 g zabpehely
 – 100 g cukormentes alma lekvár vagy püré
 – 50 g eritrit
 – 20 g kesudió
 – ízlés szerint fahéj

Elkészítés:
Aprítsuk össze, nagyobb darabokra a kesudiót és keverjük hozzá a kimért
zabpehelyhez. Ízesítsük fahéjjal. Az alma lekvárt vagy pürét, kimért eritrittel keverjük el alaposan egy lábasban, majd forraljuk fel. Adjuk hozzá a beízesített zabpelyhet. Keverjük el alaposan! egy sütőpapírral bélelt tepsibe morzsoljuk bele, majd 150 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt, folyamatos kevergetéssel pirítsuk meg! Szét terítve hűtsük le, majd tejjel fogyasszuk.

Kivis krémtúró

Hozzávalók:            149 Kcal 
 – 100 g zsírszegény túró
 – 30 g natúr joghurt
 – 20 g eritrit
 – 50 g kivi

Elkészítés:
Mérjük ki az alapanyagokat, majd a túrót törjük össze villával és adjuk hozzá a joghurtot és az eritritet. Keverjük el alaposan. A kivit vágjuk fel ízlés szerint és végezetül keverjük hozzá a krémes túróhoz.

Sós gombás zabkása

Hozzávalók:           249 Kcal
 – 50 g zabpehely
 – 100 g gomba
 – 40 g vöröshagyma
 – 200 ml víz
 – 20 g füstölt sonka
 – Só, bors

Elkészítés:
A hagymát vágjuk fel apró kockára, majd száraz serpenyőben pirítsuk meg. Adjuk hozzá a szeletelt gombát.
Pirítsuk össze, sózzuk, borsozzuk. Öntsük rá a kimért zabpelyhet, majd a vizet és főzzük készre. Vágjuk vékony szeletre a sonkát és díszítésként tegyük rá a zabkására.

Vörösáfonyás zabpelyhes omlett

Hozzávalók:              168 Kcal 
 – 1 darab tojás
 – 10 g zabpehely
 – 10 g aszalt vörös áfonya
 – 25 g eritrit
 – 25 ml tej (1,5%-os)

Elkészítés:
Az aszalt vörös áfonya szemeket vágjuk félbe, vagy negyedeljük. A tojást az eritrittel alaposan verjük fel, majd keverjük hozzá a tejet, az áfonyát, legvégül a zabpelyhet. Forró serpenyőben sütjük készre.

Jeges áfonyás joghurt

Hozzávalók:     210 Kcal/ adag
– 120 g fagyasztott áfonya
– 150 g natúr joghurt
– 40-45 ml 10%-os tejszín
– 5 g zabpehely

Elkészítés:
Turmixoljuk össze a jeges áfonyát, joghurtot, és a tejszínt alaposan. Ha szeretnénk, édesíthetjük kevés eritrittel, vagy az általunk használt édesítőszerrel. Tegyük egy pohárba, majd szórjuk meg zabpehellyel és pár szem áfonyával.