Hogyan élj együtt a kalóriákkal?

Sokan kérdezik, hogyan is lehet azzal együtt élni, hogy amit eszem azt mind grammra pontosan mérem. Igazából, most már nem is olyan nehéz mint a legelején volt. Amint beilleszkedik valami a napi rutinjaink közé, onnantól sokkal egyszerűbb vele együtt élni. Emlékszem mikor elkezdtem ezt az egészet. Unalmas és nyűg volt számomra, de egyre jobban kezdtem élvezni az egész helyzetet. Első sorban tetszett, hogy egy újabb kihívás üti fel a fejét az életemben, továbbá hajtott a vágy, hogy megismerjem egyes alapanyagok és élelmiszerek energia értékét. Persze akkor úgy gondoltam, ezzel lehetetlen hosszú távon együtt élni, de most már azt vallom, igen is lehetséges. Igaz, mióta elértem azt a súlyt amivel el tudom magam teljes mértékben fogadni, azóta már arra sincsen szükségem, hogy mindent kis mérlegemmel mérjek. Ez nem azt jelenti, hogy sutba dobtam az egész életmódot és csak “papolok” erről a témáról, hanem megtanultam ez idő alatt az egyes alapvető élelmiszerek kalória értékét amiket fogyasztok és vele együtt a körülbelüli súlyukat is. Ha már tudod ezeket és rá érzel, onnantól plusz időt sem és energiát sem fog igénybe venni. Olyan, mint egy jól kitanult szakma. Egy szakács is csak addig veszi elő a receptes füzetét, amíg bele nem tanult. Persze ez alól is kivételt képez, ha ki jön a rutinból, de utána van esély újra tanulnia.

Hogyan változtattam a nyűgöt, rutinná?

Íme pár fontos dolog, miként tudjuk az első időben kivészelni a hosszan tartó gondolkozást azon, hogy mennyit is ettünk az adott napon.

1. Talán a legfontosabb, a napló vezetése! Persze ezt nem muszáj úgy gondolni, hogy “könyvet írunk” arról mikor mit ettünk. Bár, hozzá teszem ez az egyik legjobb opció, ha valakinek van annyi ideje és elhivatottsága ahhoz, hogy ezt csinálja. Mert akkor hajrá! De ha nincs, akkor is nagyon jó alternatívákat találhatunk rá, mint például: A telefonos jegyzettömbünk. Az utóbbiban azok, nagy pozitívumok, hogy nem igényel plusz eszközt, mert lássuk be a mai világban, sokak számára egyszerűbb a telefonba jegyzetelni, mint papírra. Meg persze, bármilyen helyzetben könnyedén be tudod pötyögni és ráadásul elég az aznapi étkezésed vezetni, majd másnap törölheted is.

2. Előre tervezés Gondolkozzunk előre, mit is ennénk később, és persze mi az ami belefér a napunkba. Le is jegyzetelhetjük több okból: -El ne felejtsük ( Bár ha igazán kívántuk, ez az opció kizárt) -Ha előre elkészítjük ( Ilyenkor is fontos, hogy leírjuk miből mennyit használtunk, és mennyi kalóriát tartalmaz) Az által, hogy előre tervezünk, picit rá hangolódunk, majd jobban várjuk az adott ételt, még inkább el kerül minket a nassolás utáni vágy.

3. Megfelelő forrásból származó energia táblázat. Nagyon sok fajta energia táblázatot találni fent a világhálón, viszont ebből nem mindegyik a megfelelő értékeket! Mindig válasszuk meg, és nézzünk utána, akár orvosok segítségével is!

4. Számoljunk 10-es, 100-as számrendszerben. Könnyebb számolni, ha egy adott étel vagy élelmiszer súlya 0-ra végződik. Ezzel valamilyen szinten, szem előtt tudjuk tartani a jelenlegi relatív súlyunkat ( ha reggel a mérleg 80-at mutat, de tudod ma megettél 200 g banánt és 100 joghurtot, és megittál fél liter vizet akkor tudod, hogy a súlyod most kb 80,8 kg.) Persze ez az anyagcsere során 1-2 órával később változik! Továbbá egyszerűbb a kalóriákat is számolni.

Ha ezeket a pontokat figyelembe véve, és betartva lépünk az egészséges életmód útjára, akkor nagy mértékben megkönnyíthetjük minden napjainkat!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük