Ebéd

Paradicsomos, babos csirke

 Hozzávalók:     77Kcal/ 100g

– 400g csirkemell vagy comb filé
– 1 nagy fej (80g) vöröshagyma
– 1 csomag Szafi-Reform Bolognai szósz alappor
– 70 g sűrített paradicsom                     – 250 g konzerv bab                               – 6 dl víz                                                   – Só, bors, bazsalikom

Elkészítés:
A vöröshagymát daraboljuk fel, majd kevés olíva olajon pirítsuk le. Hozzáadjuk a paradicsomsűrítményt és aranybarnára pirítjuk. Bele keverjük a megmosott, lecsepegtetett babot és hozzá adjuk a Szafi-reform bolognai poralapot. Felöntjük vízzel és készre főzzük. A csirke húst felcsíkozzuk, majd sóval, borssal, pici bazsalikommal fűszerezve, száraz serpenyőben, készre sütjük. Legvégül összekeverjük a szószt, a hússal.

Indiai currys csirkés köles saláta

Hozzávalók: 439 kcal/ adag
– 100 g csirkemell
– 60 g köles
– 3 dl víz
– Fél hajdinás tortilla lap
– Petrezselyem zöld
– Zeller zöld
– Só
– Curry
– Fahéj
– Egy csipet gyömbér (szárított)

Elkészítés:
Száraz serpenyőben pirítsuk le az apró kockára vágott csirkemellet, pár csepp víz és sóval folyamatos kevergetés mellet. Adjuk hozzá a kimért kölest forgassuk át és öntsük fel a vízzel. Ha elforrta a levét, keverjük hozzá a curryt, szárított gyömbért, és fahéjat. Adjuk hozzá a finomra vágott zöld fűszereket, majd egy gerezd apró kockára vágott fokhagymát. Vegyük le a tűzről!
A tortilla lapot, daraboljuk fel háromszög formára, majd sütőben pirítsunk rá egy picit, de csak annyira, hogy roppanós legyen.

Extrán sajtos, sajtnélküli Csirkemell

 Hozzávalók:     77Kcal/ 100g

– 500g csirkemell vagy comb filé
– 1 nagy fej (80g) vöröshagyma
– 1 csomag Szafi-Reform sajtos alappor
– 4 dl zsírszegény tejszín
– 0,5 dl víz

Elkészítés:
A vöröshagymát daraboljuk fel, majd száraz serpenyőben pirítsuk le. Öntsük hozzá a tejszínt és a vizet, és egy habverő segítségével alaposan keverjük el a Szafi-Reform Sajtos alapport. Forraljuk készre. A csirke húst száraz serpenyőben pirítsuk le. Ne aggódjunk nem fog letapadni, hisz hamar levet ereszt! Keverjük hozzá a szószhoz!

Csicseriborsós saláta

Hozzávalók: 180 Kcal
– 100g üveges csicseriborsó
– 20 ml cukormentes szójaszósz
– 5g Szafi-Reform édesburgonya liszt
– 50g főtt tojásfehérje
– Saláta, paradicsom
– Só, bors

Elkészítés:
2 darab tojást keményre főzzük, majd kivesszük a sárgáját.(felhasználhatjuk ha szeretnénk)
A csicseriborsót, felkockázott tojásfehérjét megpirítjuk, hozzáadjuk a szójaszószt és egy 2-3 evőkanál vizet. Hozzá mérjük a Szafi-Reform édesburgonya lisztet. Összeforraljuk és ízesítjük sóval, borssal.
A salátát és a paradicsomot összevágjuk, majd a meleg csicseriborsót hozzá fogyasztva jó ízűen megvacsorázunk!

Édes-savanyú csirke diétásan

Hozzávalók:        71 Kcal/100 g
– 1 csomag Szafi reform édes-savanyú csirke alappor
– 150 g sárgarépa
– 570 g csirkemell
– 100 g paradicsom
– 50 g paprika
– 7 dl víz

Elkészítés:
A csirkét kockázzuk fel, majd sóval meghintve, száraz serpenyőben kezdjük el megsütni. Amint kiengedte a levét, adjuk hozzá a tetszés szerinti formára vágott sárgarépát és zöld paprikát, majd pároljuk össze. A paradicsomot vágjuk apró kockára, keverjük hozzá a csirkéhez. A vizet tegyük oda forrni, majd öntsük hozzá a Szafi- reform Édes-savanyú csirke alapport. Addig forraljuk míg be nem sűrűsödik, majd hozzá keverjük a csirkéhez. Legvégén összeforraljuk.

Borsmentás rozs piskóta, paradicsomos tonhallal, borsos hagyma pürével

Hozzávalók:             430 Kcal
Tonhalhoz: 
– 100 g Tonhal konzerv(lecsurgatva)
– 1 gerezd fokhagyma
– 100 g paradicsom
– Pici citromlé
– 20 g lilahagyma
– Friss petrezselyem zöld és bazsalikom

Piskótához:
– 2 db kis tojás
– 30 g Rozsliszt
– Só, szárított borsmenta

Püré:
– 100 g vöröshagyma
– 20 g 12%-os tejföl
– Só, bors

Elkészítés:

A fokhagymát az apró kockára vágott paradicsommal száraz serpenyőben kezdve lepároltam, majd hozzá raktam a lecsepegtetett tonhalat, citromlevet és bazsalikomot. Ízesítettem sóval, borssal. Összeforraltam, hozzá raktam a finomra vágott petrezselyem zöldet és az apró kocka lilahagymát. A püréhez a hagymát kis darabokra vágtam, száraz serpenyőben, lesózva, kevés víz hozzáadásával roppanósra pároltam, majd tejföllel, sóval, borssal leturmixoltam. A tojásokat szét választottam, fehérjét kemény habbá vertem, sárgáját, sóval, morzsolt borsmentával kihabosítottam. Össze kevertem a két masszát, majd hozzá adtam a rozslisztet. Száraz serpenyőben, korongokat formázva, 1-1 percig sütöttem készre mindkét oldalát.

Sonkás cukkinis tönkölytészta

Hozzávalók:             480 Kcal
– 100 g tönköly tészta
– 150 g cukkini
– 50 g sertés sonka
– 50 g 12%-os tejföl
– 5 g fokhagyma

Elkészítés:
A tésztát, bő forrásban lévő sós vízben készre főzzük. Addig az apró kockára vágott sonkát lepirítjuk száraz serpenyőben, majd hozzá adjuk a zúzott fokhagymát, és a negyed szeletre darabolt sózott, de nem kiengedett levű cukkinit ( ez a lé fogja megakadályozni, hogy ne égjen le). Összepirítjuk, és a leszűrt tésztát hozzákeverjük. Egy kevés tésztafőző levet adhatunk hozzá. Belemérjük a tejölt, utána alaposan elkeverjük, ízesítjük sóval, fehérborssal ízlés szerint. Készre forraljuk, majd tálaljuk.

Darált húsos töltött tészta

Hozzávalók (3 darabhoz):                  215 Kcal/ 100 g

Tésztához:
 – 100 g burgonya
 – 100 g teljes kiőrlésű liszt
 – 5 g só
 – 90 ml víz

Töltelékhez:
 – 100 g sovány sertés darált hús
 – 120 g cukkini
 – 40 g lilahagyma
 – 50 g paradicsom sűrítmény
 – 2 dl víz
 – Só, bors,                                                   – bazsalikom ízlés szerint

Elkészítés:
A megtisztított kis kockákra (hogy minél hamarabb megpuhuljon) vágott burgonyát, sós vízben megfőzzük, majd lehűtjük. Szét nyomkodjuk és hozzá adjuk a lisztet, vizet és a sót. Alaposan összegyúrjuk, felhasználásig a hűtőben tartjuk. Lilahagymát apró kockára vágjuk, elkezdjük pirítani száraz serpenyőben. Hozzá keverjük a kockára vágott cukkinit. Összepirítjuk, majd adjuk hozzá darált húst és a paradicsom pürét. Öntsük rá a vizet, ízesítsük sóval, borssal és oregánóval, majd főzzük meg benne a húst. Addig forraljuk, még egy sűrűbb állagú ragút kapunk. Osszuk el, 3 egyenlő részre a tésztát. Körülbelül 90 g-os tésztadarabokat kapunk. Lapítsuk ki, fél ujjnyi vastag korongokra és tegyük sütőpapíros tepsire. Picit lisztezzük be a tészta alját, hogy ne tapadjon le! Harmadoljuk el a tölteléket is (kb. 95-95g-os adagok lesznek)! Tegyük a tésztakorong egyik felébe a tölteléket, majd hajtsuk rá a másik oldalát. Nyomkodjuk le alaposan! Rakjuk be 180 fokra előmelegített sütőbe egy 20-25 percre, majd vegyük ki és kenjük meg felvert tojással. Rakjuk vissza a sütőbe 20 percre, vagy még rápirul a tojás.

Sütőben sült paradicsomos tészta

Hozzávalók:            420 Kcal
– 60 g teljes kiőrlésű tészta
– 50 g újhagyma
– 3 nagy szem koktél paradicsom
– 50 g sűrített paradicsom
– Bazsalikom
– Só, bors
– 50 g light sajt

Elkészítés:
A tésztát főzzük ki. A feldarabolt újhagymát, kockára vágott paradicsomot, és a paradicsompürét keverjük hozzá a tésztához, miután leszűrtük azt. Vágjuk hozzá a bazsalikomot, ízesítsük sóval, borssal. Tegyük egy egyszemélyes tepsibe, majd szórjuk meg a reszelt sajttal, 180 fokra előmelegített sütőben sütjük készre

Török, fahéjas paradicsomos húsgombóc, borsos bulgurral

Hozzávalók:     395 Kcal/ adag
Húsgolyóhoz:
– 100 g sovány darált hús
– Só, bors, petrezselyem zöld
Paradicsomos alap:
– 50 g sűrített paradicsom
– 1 dl paradicsom lé
– 30 g vöröshagyma
– Kis gerezd fokhagyma
– 20 g kápia paprika
– 20 g tv paprika
– Só, bors,
– Őrölt fahéj, oreganó
Köret:
– 40 g bulgur
– 2 dl víz
– Finomra vágott friss petrezselyem zöld
– Só, csipet őrölt bors

Elkészítés:
Keverjük össze a darált húst fűszereivel, majd formázzunk belőle gombócokat és rakjuk hűtőszekrénybe. Vágjuk finomra a vörös- és fokhagymát. Száraz serpenyőben alacsony lángon pirítsuk le először a vöröshagymát, majd tegyük hozzá a fokhagymát. Adjuk hozzá az apró kockára vágott paradicsomot, pirítsuk össze. Keverjük hozzá a pici kockára vágott paprikákat, majd a paradicsom sűrítményt és a levet. Ízesítsük sóval, borssal, oreganóval és fahéjjal. Tegyük hozzá a hús gombócokat és a szószban főzzük készre. A bulgurt rakjuk fel főzni kevés sóval a 2 dl vízben. Ha puhára főtt, ízesítsük frissen őrölt borssal és kevés finomra vágott petrezselyem zölddel.

Sütőben sült paradicsomos tészta

Hozzávalók:            420 Kcal
– 60 g teljes kiőrlésű tészta
– 50 g újhagyma
– 3 nagy szem koktél paradicsom
– 50 g sűrített paradicsom
– Bazsalikom
– Só, bors
– 50 g light sajt

Elkészítés:
A tésztát főzzük ki. A feldarabolt újhagymát, kockára vágott paradicsomot, és a paradicsompürét keverjük hozzá a tésztához, miután leszűrtük azt. Vágjuk hozzá a bazsalikomot, ízesítsük sóval, borssal. Tegyük egy egyszemélyes tepsibe, majd szórjuk meg a reszelt sajttal, 180 fokra előmelegített sütőben sütjük készre

Kínai zöldséges rizstészta diétásan

Hozzávalók:               399 kcal
– 60 g vöröshagyma
– 100 g sárgarépa
– 50 g zöldborsó
– 50 g cukkini
– 30 ml cukormentes szója szósz
– 50 g rizstészta
– 1 db tojás

Elkészítés:
Tegyük fel a tojást főzni! A hagymát vágjuk félbe, majd vékonyan szeleteljük fel. Sárgarépát, cukkinit daraboljuk fel batonra. A hagymát száraz serpenyőben kezdjük el lepirítani, adjunk hozzá egy kis vizet, hogy ne égjen oda, majd tegyük rá a sárgarépát, öntsünk hozzá vizet, és főzzük fél készre. Öntsük hozzá a zöldborsót, majd tegyük a zöldségekhez, a feldarabolt cukkinit. Forrázzuk le a rizstésztát, és keverjük össze. Ízesítsük a szója szósszal és kevés sóval. A készre főtt tojást, tisztítsuk meg, majd a tésztát szezámmaggal megszórva és a tojással fogyasszuk.

Újhagymás spenót krémleves

Hozzávalók:       43 Kcal/ 100 ml
 – 200 g spenótlevél
 – 80 g újhagyma
 – 180 ml 8%-os tejszín
 – 500 ml víz
 – 100 g burgonya

Elkészítés:
Daraboljuk fel a hagymát, majd száraz serpenyőben lesózva, kezdjük el lepirítani. Adjuk hozzá az apróra vágott burgonyát, és a friss spenót leveleket. Öntsük fel vízzel és főzzük, még a spenótlevél össze nem esik. Turmixoljuk le, és szűrjük át egy apró lyukú szűrőn. Ízesítsük sóval, borssal ízlés szerint! Folyamatos kevergetés mellett öntsük hozzá a tejszínt, és forraljuk készre!

Zöldborsós máj bulgurral

Hozzávalók:              470 Kcal
– 200 g csirkemáj
– 50 g zöldborsó
– 50 g bulgur
– 1 fej kis fej vöröshagyma
– Só, bors, majoranna

Elkészítés:
A bulgurt háromszoros mennyiségű vízben főzzük fél készre, majd keverjük hozzá a zöldborsót és főzzük készre. Hagymát vágjuk finomra, és pirítsuk le száraz serpenyőben. Adjuk hozzá az apró kockára darabolt májat, ízesítsük borssal, majorannával. Amint elkészült, adjuk hozzá a bulgurhoz és forraljuk össze. A legvégén szórjuk meg ízlés szerint sóval és tálaljuk.

Babos, csirkés tortilla

Hozzávalók: 424 Kcal / adag
 – 1 tortilla lap (65 g)
 – 90 g csirkemell
 – 100 g babpüré
 – 2-3 levél saláta
 – 100 g paradicsom
 – Kis fej lilahagyma
Babpüré hozzávalói:
 – 125 g főtt vagy konzerv bab
 – 20 g paradicsom sűrítmény
 – 40 g vöröshagyma
 – Só, bors ízlés szerint

Elkészítés:
Vágjuk félbe a vöröshagymát, majd szeleteljük fel. Száraz serpenyőben pirítsuk le és rakjuk hozzá a babot. Forgassuk át, tegyük rá a paradicsom sűrítményt és egy kevés vizet. Forraljuk 1-2 percig, majd pürésítsük le.
A csirkemellet sóval, borssal pirítsuk le apró kockára vágva, egy száraz serpenyőben. A tortilla lapot kenjük meg babpürével, szórjuk rá a csirkemellet, majd a vékony szeletekre vágott lilahagymát és a kockára vágott paradicsomot. Legvégén tegyünk bele vékony csíkokra szelt friss saláta levelet.
Tekerjük fel és együk!

Szaftos csirkemell lenmagvas jázmin rizzsel ananászos curry mártással

Hozzávalók:                 360 Kcal
 – 100 g csirkemell
 – 50 g ananász
 – 10 ml 8%-os tejszín
 – 50 g rizs
 – 1 dl víz
 – 10 g lenmag
 – ízlés szerint só, fehérbors és curry

Hozzávalók:
A csirkemellet helyezzük egy órára 5%-os só oldatba ( 200ml víz, 10 g só elkeverve), majd rakjuk hűtőbe. A rizs szemeket forrósítsuk át száraz lábasban, és öntsük fel a vízzel, pároljuk készre. A végén keverjük hozzá a kimért lenmagot. Ha le telt az egy óra a csirkemellnek, vagyük ki a só oldatból, szórjuk meg borssal, majd sütőpapíros tepsire téve 180-200 fokon sütjük készre, az előmelegített sütőben. Amég sül a hús, addig elkészíthetjük az ananász mártást. pürésítsük le 10-15 ml vízzel az ananászt, majd öntsük egy lábasba és forraljuk össze a tejszínnel és a fűszerekkel. Gyorsan elkészíthető, diétás és tuti mindenki imádni fogja.