Desszertek

Hideg kefir hab cseresznyelekvárral

Hozzávalók:         187 Kcal
– 60 g Kefir
– 50 g 10%-os tejszín
– 5 g eritrit
– 100 g cukormentes cseresznyelekvár
– 5 g kókuszchips

Elkészítés:
A tejszínt alaposan kihabosítjuk (nem lesz olyan habos, mint a rendes habtejszínből).
Hozzákeverjük az eritritet és a joghurtot. A pohár aljába mérjük a cseresznyelekvárt, majd rá kanalazzuk a kefirhabot és megszórjuk a kókuszchipssel.

Sült joghurt torta

Hozzávalók:      204 Kcal/ 100 g
Keksz alaphoz:
 – 85 g liszt
 – 110 g cukormentes szilva lekvár
 – 24 g kókuszzsír
 – 49 g eritrit
 – 1 tojás sárgája
Sült krémhez:
 – 240 g natúr joghurt
 – 1 tojás
 – 20 g liszt
 – 20 g eritrit

Elkészítés:
Rakjuk le a kekszet egy tortaforma aljába ( én a felét belereszeltem, hogy ki töltse a köztes részeket). A joghurtot, tojással, liszttel és eritrittel keverjük el, majd öntsük a kekszre. 155 fokra előmelegített sütőben sütjük készre kb. 40 perc alatt. Fontos a megfelelő hőmérséklet, mert magasabb hőmérsékleten az eritrit elveszti az édes ízét!

Cukor és gluténmentes almás tarte

Hozzávalók:        95 Kcal/db
Tészta:
– 250 g Szafi-reform Ch csökkentett rostkeverék
– 125 g kókuszzsír
– 50 g eritrit
– 1 db tojás
– 4,5 dl mandula tej

Töltelék:
– 750 g alma
– 45 g eritrit

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit alaposan összedolgozzuk, majd 50 g-os gombócokat formázunk belőlük. Muffin sütőbe belenyomkodjuk úgy, hogy az oldalára is feljöjjön a tészta. 150 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük. Addig elkészítjük az alma tölteléket, amihez lereszeljük az almát, hozzá adjuk az eritritet, ízesítjük fahéjjal, gyömbérrel, őrölt ánizzsal, pici citromlével. Összeforraljuk, majd 40-40 g-onként a félig megsült tésztaformába rakjuk. Tetejére morzsolunk 5-5 g tésztát és készre sütjük a sütőben 50-60 perc alatt 150 fokon.

Habkönnyű Banán piskóta

Hozzávalók:        115 Kcal/ 100g
 – 150 g banán
 – 1 tojás
 – 10 g eritrit

Elkészítés:
Tegyük egy keverőtálba a kimért alapanyagokat és elektromos habverővel addig verjük, míg ki nem habosodik. Majd sütőpapírral bélelt tepsiben sütjük készre, 180 fokra előmelegített sütőben.

Madártej diétásan

Hozzávalók:       49 kcal/100 g
– 3 dl 1,5%-os tej
– 3 dl víz
– 70 g Szafi-reform Bourbon vaniliás pudingpor
– 30 g eritrit
– 2 db közepes tojás

Elkészítés:
A pudingport, vizet, tejet, 20 g eritritet alaposan egy lábasban elkevertem, majd hozzá adtam a szétválasztott tojás sárgáját. A fehérjét 10 g eritrittel kemény habbá vertem. Elkezdtem felfőzni a pudingot, és bele formáztam a habot, majd készre főztem.

Túrós mascarpone epres piskóta ágyon

Hozzávalók:       195 Kcal/ 100 g
Piskóta:
 – 4 db közepes tojás
 – 80 g eritrt
 – 40 g liszt teljes kiőrlésű
 – 250 g cukormentes eper jam
Krém:
 – 280 g mascarpone
 – 80 g eritrit
 – 1 db közepes tojás
 – 100 g zsírszegény túró
 – 60 g natúr joghurt
Morzsa:
 – 100 g cukormentes babakeksz
 – 50 g eritrit
 – 50 g natúr joghurt
 – 10 g kakaópor

Elkészítés:
Megcsináljuk a piskóta alapot.
Tojásokat szét választjuk, fehérjét kemény habbá verjük a fele eritrittel. Sárgáját is kihabosítjuk a maradék eritrittel, majd óvatosan összeforgatjuk a hozzá szitált liszttel és keményre vert fehérjével.
155 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük.
Mascarponét, túrót, joghurtot, tojást és az eritritet elektromos habverővel keverjük simára.
A baba kekszet daráljuk le az édesítőszerrel és kakaóporral, majd forgassuk össze a joghurttal. Sütőpapíros tepsin 15 percig sütjük, majd hűtsük le.
A kész piskótát kenjük meg eper lekvárral, szórjuk rá a hideg morzsát ( de ha szeretnénk, hogy ropogós maradjon szórjuk a krém tetejére), majd kenjük rá a mascarpone krémet . Tegyük hűtőbe éjszakára, persze, ha nem fogy el egyből

Banános Császármorzsa Diétásan

Hozzávalók:              193 kcal
– 100 g banán
– 15 g joghurt
– 1 tojás (50 g)
– 10 g bambuszrost liszt
– 10 g eritrit
– 30 g Bence cukormentes eperlekvárja

Elkészítés:
A banánt, tojást, eritritet és a joghurtot turmixoljuk össze, adjuk hozzá a bambuszrostlisztet, majd száraz serpenyőben folyamatos kevergetés mellett süssük készre.

Epres gumisüti

Hozzávalók:         86 Kcal/ 100g
Keksz alaphoz:
 – 200 g cukormentes háztartási keksz
 – 50 g eritrit
 – 80 g natúr joghurt
Fehér zseléhez:
 – 4 dl 1,5%-os tej
 – 2 dl víz
 – 50 g eritrit
 – 20 g zselatin
Piros zseléhez:
 – 200 g eper
 – 20 g eritrit
 – 200 ml víz
 – 10 g zselatin

Elkészítés:
Kekszet és az eritritet, egy daráló segítségével, daráljuk le, majd morzsoljuk össze a kimért joghurttal. Fele mennyiséget egy tepsibe lapogatjuk és elkészítjük a fehér zselének a felét. Minden alapanyag felét (azaz: 2 dl tej, 1 dl víz, 25 g eritrit és 10 g zselatin) egy lábasban alaposan elkeverjük, majd felforraljuk. Amint felforrt, tűről levéve folyamatosan kevergetjük, még érezhetően el nem kezd besűrűsödni. Amit látszólag jó állagú, rá öntjük a keksz alapra. Amíg dermed a fehér zselénk, elkészítjük a fele mennyiségű piros zselét. Minden alapanyag felét (azaz: 100 g eper, 10 g eritrit, 100 ml víz), kivéve a zselatint, egy turmixgépben leturmixoljuk, majd átszűrjük egy lábasban és alaposan elkeverjük a hozzá mért zselatinnal. Felforraljuk, majd újból a tűzről levéve sűrűsödésig kevergetjük, majd rá öntjük a fehér zselére és kidermesztjük. Meg ismételünk minden folyamatot, és így lesz még egy, azaz 3 réteg a sütinken. Kicsit macerás, de megéri!

Cukormentes Áfonyás Bounty krém

Hozzávalók:    113 Kcal/100 g
– 50 g Szafi-reform Bounty krém alap
– 1 dl 1,5%-os tej vagy növényi tej
– 25 ml víz
– 50 g fagyasztott áfonya
– ízlés szerint eritrit

Elkészítés:
A bounty krém alapot keverjük el, egy habverő segítségével, a tejjel és a vízzel, majd hagyjuk állni 15-20 percet. Amíg dermed a krém, egy száraz serpenyőben, az eritrittel elkevert fagyasztott áfonyát, főzzük egy darabos áfonya szósszá, amit ízesíthetünk fahéjjal vagy ízlés szerint zöld fűszerrel. Hűtsük le a szószt, tegyük a megdermedt kókuszos krémet egy tálba, aztán rá az áfonya szószt.

Zöldbanán lisztes kuglóf citromfüves aszalt szilva mártással

Hozzávalók: (3 adag)                           338 Kcal/ adag
– 120 g zöldbanán liszt
– 220 g natúr zsírszegény joghurt
– 50 g eritrit
– 25 g kókuszzsír
– 1 tojás
– 4 g sütőpor
Öntet:
– 25 g aszalt szilva
– 75 ml 10%-os tejszín
– 5 g eritrit
– ízlés szerint citromfű

Elkészítés:
A szétválasztott tojás sárgáját, habosítsuk ki az eritrittel és a hideg kókuszzsírral. Fehérjét verjük kemény habbá, majd keverjük hozzá a sárgáját. Adjuk hozzá a joghurtot, sütőport, és a lisztet óvatos kevergetés mellett. Öntsük, vagy egy nagy, vagy három kicsi kuglóf formába, és 155 fokon sütjük készre kb. 40 perc alatt.
Amíg sül, egy turmixgépben össze turmixoljuk alaposan az aszalt szilvát, a tejszín kb. 2/3-át, eritritet, és a citromfüvet. A maradék 1/3 tejszínnel hígítjuk a kihabosodott aszalt szilvás masszát, majd a kisült kuglófra öntjük.

0

Cukkinis avokádós muffin kakaóval

Hozzávalók:       78 Kcal/ 100 g
– 200 g cukkini
– 1 db tojás
– 50 g avokádó
– 30 g eritrit
– 10 g kakaópor

Elkészítés:
A az apró kockára vágott cukkinit, avokádót, szétválasztott tojásnak a sárgáját, az eritrittel egy turmixgépben turmixoljuk le. A tojásfehérjét verjük kemény habbá, majd óvatos mozdulattal keverjük hozzá egy hablapát segítségével a cukkinis masszát, vigyázva, hogy ne törjük össze a fehérje habot. Mérjük bele a kakaóport és keverjük el. Muffin sütőbe töltve, 155 fokon sütjük készre előmelegített sütőben 40-45 perc alatt.

Cukormentes almás piskóta tekercs

Hozzávalók:        120 Kcal/ 100 g
 – 2 tojás
 – 40 g teljes kiőrlésű liszt
 – 40 g eritrit
–  200 g almapüré (cukormentes)

Elkészítés:
Tojásokat válasszuk szét, majd a porított eritrittel habosítsuk ki a sárgáját. Fehérjét verjük fel kemény habbá, majd keverjük össze a sárgáját a kimért liszttel és tojásfehérje habbal. Tegyük egy sütőpapírozott lapos tepsire. 180 fokra előmelegített sütőben sütjük 12-15 percig. Ha megsült, vágjuk le a széleit, kenjük meg az alma péppel. Hagyjuk állni egy 5 percet, majd tekerjük fel és szeleteljük.
Bármilyen cukormentes lekvárra isteni!

Vegán karob ital

Hozzávalók:

– 2 dl Mandula tej                                    – 1 tk. Szafi-Reform karob por              – 1 ek. édesítőszer

Elkészítés:

A tejet mikróban, vagy egy lábasban felmelegítjük és hozzáadjuk az édesítőszert és a karob port. Alaposan elkeverjük és melegen fogyasztjuk.

 

Cukormentes Dobos torta

Hozzávalók:       295 Kcal/ 100 g
Piskótához:
– 200 g tojás (4 db)
– 40 g teljes kiőrlésű liszt
– 40 g eritrit
Krémhez:
– 3 tojás
– 80 g eritrit
– 130 g kókuszzsír
– 60 g kakaópor
Dobos tető:
– 20 g méz
– 30 g eritrit
Szórat:
– 15 g mogyoróháncs

Elkészítés:
Készítsük el először a piskótát. Válasszuk szét a tojásokat, majd a fehérjét verjük fel kemény habbá. A tojássárgához adjuk hozzá az eritritet és egy elektromos habverő segítségével, habosítsuk ki. Öntsük össze a két masszát, és mérjük hozzá a lisztet, óvatos mozdulatokkal keverjük el alaposan. Sütőpapírozott tortaformába öntjük, 150 fokra előmelegített sütőben, 30-35 perc alatt sütjük készre. Addig elkészítjük a krémet. A tojásokat egy hő álló tálba ütjük, hozzá adjuk az eritritet, majd vízgőz felett egy habverővel addig kevergetjük, még fel nem melegszik annyira a tojás, hogyha beledugjuk az ujjunkat megcsípje. Levesszük a vízgőzről, és addig keverjük elektromos habverővel, amíg ki nem hűl, de közben csurgassunk hozzá 100 g olvasztott kókuszzsírt. Ha kellően hűvösebb a massza, adjunk hozzá 30 g hideg kókuszzsírt, majd a kakaóport. Vágjuk fel 5 szeletre a piskótát, és tegyük félre a legszebb lapot a tetőnek! Kenjük meg a tortát, majd vonjuk be kívülről is a krémmel. Szórjuk rá a mogyoró háncsot. A mézet és az eritritet egy lábasban hevítsük fel a tetőnek, majd a félre tett piskótára csorgassuk rá és gyorsan kenjük rá. Vigyázzunk, mert hamar beszívja a piskóta a mázat. Vágjuk fel 8 cikkbe és tegyük a tortánk tetejére.