Csináld magad otthon termékek

Szénhidrát csökkentett, gluténmentes zsemle

Hozzávalók (6 db 68 g-os zsemléhez):       184 Kcal/ 100 g
– 200 g Szafi-reform kenyér és péksütemény lisztkeverék
– 2 db (100 g) tojás
– 200 ml víz
– 20 ml almaecet
– 4 g só

Elkészítés:
A folyékony hozzávalókat, alaposan keverjük össze egy tálban, majd adjuk hozzá a Szafi-reform lisztkeveréket és a sót. Gyúrjuk össze, és hagyjuk állni 10 percet. 200 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírozott tepsin sütjük készre, kb. 40 perc alatt.

Mamám féle eper lekvár diétásan

Hozzávalók:       31 Kcal/ 100 g
– 2700 g tisztított eper
– 270 g eritrit

Elkészítés:
A megtisztított epret nyomkodjuk szét egy nagy lábasban az eritrittel, majd hagyjuk egy éjszakát állni. Másnap reggel, közepes lángon tegyük fel főzni, még fel nem forr. Amint megvan, vegyük le a lángot takarékra és így főzzük a közepes lángon forralást is beleszámítva másfél órát. Amíg fő a lekvárunk, az üvegeket mossuk ki, majd vagy sütőben, vagy kifőzve fertőtlenítsük őket. Amint kifertőtlenítettük, tegyük teli a forró lekvárral, és egy vastag paplannal csomagoljuk be. Várjunk vele 24 órát, hogy kihűljön és máris fogyasztható.

Cukormentes cseresznye lekvár

Hozzávalók:      66 Kcal/ 100 g
– 2700 g  tisztított cseresznye
– 270 g eritrit

Elkészítés:
A megtisztított, kimagozott cseresznyét nyomkodjuk szét egy nagy lábasban az eritrittel, majd hagyjuk egy éjszakát állni. Másnap reggel, közepes lángon tegyük fel főzni, még fel nem forr. Amint megvan, vegyük le a lángot takarékra és így főzzük a közepes lángon forralást is beleszámítva másfél órát. Amíg fő a lekvárunk, az üvegeket mossuk ki, majd vagy sütőben, vagy kifőzve fertőtlenítsük őket. Amint kifertőtlenítettük, tegyük teli a forró lekvárral, és egy vastag paplannal csomagoljuk be. Várjunk vele 24 órát, hogy kihűljön és máris fogyasztható.

Teljes kiőrlésű burgonyás kenyér

Hozzávalók:     176 Kcal/ 100 g
– 250 g tisztított burgonya
– 300 g teljes kiőrlésű liszt
– 190 ml víz
– 1 cs száraz élesztő
– 9 g só

Elkészítés:
Sós forró vízben, főzzük puhára a tisztított kimért burgonyát. Ha megfőtt szűrjük le és nyomjuk szét, majd hűtsük le teljesen! Adjuk hozzá a sót, utána mérjük bele a lisztet. Öntsük bele az élesztőt és a langyos vizet. Dagasszuk 10-15 percig! Tegyük egy ki lisztezett tálba, majd kelesszük 1,5 órát. Helyezzük a megkelt tésztát, egy ki sütőpapírozott sütésálló tálba, majd kelesszük 30 percet meleg helyen. 200 fokra előmelegített sütőben sütjük készre 45-50 perc alatt.

Szezám tej

Hozzávalók:        63 Kcal/ 100 ml
– 100 g szezámmag
– 1 liter víz
– 5 ml édesítőszer

Elkészítés:
Mérjük egy tálba a szezámmagot, majd öntsük fel 2 dl vízzel. Hagyjuk állni 30 percet, és egy nagy teljesítményű turmixgépben turmixoljuk, körülbelül 2-3 percig folyamatosan, amíg láthatólag ki nem fehéredik. Ne ilyedjünk meg, mert egy sűrűbb állagú tejet kapunk először, amihez hozzá öntjük a maradék 800 ml vizet és az édesítőszert, majd alaposan elkeverjük.

Répás lepény kenyér

Hozzávalók:     198 Kcal/ 100 g
– 250 g fehér (kalória csökkentett 337 kcal/100 g) vagy ch csökkentett liszt
– 150 g reszelt sárgarépa
– 5 g só
– 7 g élesztő
– 5 g méz
– 170 ml víz

Elkészítés:
Répát hámozzuk meg, majd reszeljük hozzá a kimért liszthez. Keverjük el. Adjuk hozzá a mézet, élesztőt, sót és a legvégén a langyos vizet. Gyúrjuk össze, kelesszük egy órát meleg helyen. 180 fokos sütőben süssük 45-50 perc alatt készre.